Monday, March 29, 2010

Serba sedikit tentang EA NASI LEMAK

kenapa ianya dinamakan nasi lemak?
EA nie bukanlah nak bagi popit yg banyak tapi cukuplah sekadar menampung saya sarapan pagi setiap hari. Apa yang penting hari2 popit dan tiada margin call, x sakit kepala.
Nama dia nasi lemak sbb sifu saya yang buat EA nie dan dia bagi kat saya asik tgk `pening` jer trading. Sifu saya dah x makan nasi lemak dia `tgh` makan EA NASI AYAM ( berapa lah agaknya dia dapat sehari? ), pastu saya tanya dia apa dia buat skrg? dgn selambanya dia berkata tgh buat resepi nak makan NASI PUTIH LAUK IKAN KERAPU MASAK MASAM MANIS,
pergh.......

Bagaimana EA NSI LEMAK BERFUNGSI?
- BUY dan SELL pada masa yang sama.... tu yg best tu
Biasanya kebanyakkan EA yg saya jumpa hanya BUY @ SELL pada satu masa, bila dah kena TP baru dia BUY balik atau dia SELL, mungkin ianya akan buka byk post dgn volume yg berlainan dan ubah TP,
EA nasi lemak ianya berfungsi BUY dan SELL PADA MASA YG SAMA.... maknanya salam satu masa ada post BUY dan post SELL.

kalau saya fikirkan kemana jua arah trend kita mesti dapat untung.

No comments:

Post a Comment